søndag 5. oktober 2008

Til mine søsken

Tre søstre med sitt lange hår
på gulvet der i salen står.
Med kjoler smykker sko og smil,
det er på tide med en hvil.

De danset har i mange timer
til musikk og klokkene som kimer.
Deres bror har ikke kommet enn,
hvor blir han av, hvor er han henn.

Da har hører de en dør som knirker,
og henglsene som ikke virker.
Men broren han får døren opp,
og kommer til dem med et hopp.

Gjennsynsgleden den er stor,
når de atter ser sin bror.
De danser alle rundt i ring,
ventetiden betyr nå ingenting.

De er sammen, det er alt,
historier blir og fortalt.
Kanskje har de nå vokst opp,
men de er barn i en stor kropp.

Så løper alle ut i hagen,
de skal leke hele dagen.
Ta igjen for alt de mistet,
terninger blir atter ristet.

Spill og leker, sang og dans,
eventyr om Gretchen og lille Hans.
Klatrer opp i store trær,
leker gjemsel, hvem er der?

Helt til dagen den tar slutt,
men ingen her kan finnes mutt.
Foran peis med bok og bolller,
og sjokolade så det holder.

Helt til søvnen kommer inn,
og stryker alle over kinn.
De sovner der de sitter, jammen
jeg tror de også drømmer sammen.

3 kommentarer:

Rebekka sa...

Åh... Denne hadde jeg helt glemt^^
Jeg elsker den, den er så fin... :)
åh... jeg savner dere alle tre....
gleder meg til å se dere igjen=)

Carita sa...

jupps!! jula blir skikkeig stas! :D

Rebekka sa...

ja:D
*glede seg*