onsdag 3. september 2008

Musikkterapi

Jeg har nå flyttet til Bergen for å studere musikkterapi. Det er utrolig spennende og et veldig stort felt. 1. september var vi så heldige å ha forelesere utenfra. 
Det var Tom Næss som er norsk musikkterapaut












og Clive Robbins som er en av de store pionerene for musikkterapi.












De presanterte hvert sitt case, og det var helt fantastisk å se hvordan de jobbet med to personer som andre ville/hadde gitt opp og hvordan de ved hjelp av musikken fikk disse personene til å blomstre. Er det rart jeg vil bli musikkterapaut.
Jeg er nok på riktig sted her i verden, og selvom jeg savner hjemme så er det ganske deilig å vite at man er der man burde være.
Her poster jeg to videoer fra Nordoff-Robbins Center for Music Therapy. Clive Robbins som var spesialpedagog startet opp et samarbeid med Paul Nordoff som var komponist og pianist. Og sammen ble de store pionerer innen musikkterapien. 

Del 1

Del 2


(håper du er fornøyd nå pappa)

Ingen kommentarer: